Vaksine mot smittsom hjernehinnebetennelse

Folkehelseinstituttet (FHI) anbefaler ungdom mellom 16 og 19 år å vaksinere seg mot smittsom hjernehinnebetennelse.

Stolte finalister

To grupper fra 2mka er i finalen av den landsdekkende konkurransen Death Trip! Konkurransen blir avholdt av Ung i Trafikken hvert år, og i år er Medier- og kommunikasjons-elevene ved Sørumsand videregående godt representert.

Gratis kontroll av russebusser og russebiler

Fra 10.  til 24. april gjennomfører Statens vegvesen teknisk kontroll av russekjøretøy. Godkjent kontroll gir en godkjenningsoblat til frontruta.

Sjokkerende skolearbeid

En bil som lå på taket gjorde at flere mennesker ringte politiet torsdag kveld. Men heldigvis var det ikke en ekte ulykke! Vg2-elevene jobber i disse dager med en holdningskampanje mot ruskjøring, og guttene fra 2mka har gått helhjertet inn for å sjokkere.

Afternoon tea eller ferske bakevarer?

Visste du at vi på Sørumsand VGS har en stor avdeling med mange klasser i Restaurant- og matfag? Og at disse elevene og lærerne deres stadig lager fristelser som alle kan komme å kjøpe?

Skoleregler på høring

Skoleregler (tidligere ordensreglement) for elever ved de videregående skolene i Akershus er nå ute på høring. Høringsfristen er 19. april 2024.

Eksamensplan våren 2024

Eksamensplanen for våren 2024 er nå tilgjengelig. Den inneholder også trekkreglene.

EVENTZ UB fra Sørumsand i Romerikes Blad

Ungdomsbedriften EVENTZ i fra Sørumsand bemerket seg positivt på Nova Spektrum under Fylkesfinalen i går Onsdag 28. februar, med sin helt unike sosiale forretningside mot ensomhet i samfunnet.

Sørumsandelever videre i Fysikk og Kjemi-OL

Sørumsand videregående har i tradisjon tro hatt realfagselever med i konkurranser.  I år har flere elever deltatt i fysikk og kjemiolympiaden 2023/2024.  Her konkurrerer elever nasjonalt og internasjonalt om å bli blant de beste i realfag.

Bransjedag for elevene

Torsdag 1. februar arrangerte Teknologi- og industrifag bransjedag for elevene våre.  Målet for dagen var informasjon og samarbeid i forbindelse med rekruttering fra Sørumsand VGS til bransjene.