Sjokkerende skolearbeid

En bil som lå på taket gjorde at flere mennesker ringte politiet torsdag kveld. Men heldigvis var det ikke en ekte ulykke! Vg2-elevene jobber i disse dager med en holdningskampanje mot ruskjøring, og guttene fra 2mka har gått helhjertet inn for å sjokkere.

Den store lærerjakten er i gang!

Akershus fylkeskommune søker de beste lærerne til våre videregående skoler! Vi tilbyr både faste stillinger og vikariater.

Afternoon tea eller ferske bakevarer?

Visste du at vi på Sørumsand VGS har en stor avdeling med mange klasser i Restaurant- og matfag? Og at disse elevene og lærerne deres stadig lager fristelser som alle kan komme å kjøpe?

Skoleregler på høring

Skoleregler (tidligere ordensreglement) for elever ved de videregående skolene i Akershus er nå ute på høring. Høringsfristen er 19. april 2024.

Eksamensplan våren 2024

Eksamensplanen for våren 2024 er nå tilgjengelig. Den inneholder også trekkreglene.

EVENTZ UB fra Sørumsand i Romerikes Blad

Ungdomsbedriften EVENTZ i fra Sørumsand bemerket seg positivt på Nova Spektrum under Fylkesfinalen i går Onsdag 28. februar, med sin helt unike sosiale forretningside mot ensomhet i samfunnet.

Sørumsandelever videre i Fysikk og Kjemi-OL

Sørumsand videregående har i tradisjon tro hatt realfagselever med i konkurranser.  I år har flere elever deltatt i fysikk og kjemiolympiaden 2023/2024.  Her konkurrerer elever nasjonalt og internasjonalt om å bli blant de beste i realfag.

Bransjedag for elevene

Torsdag 1. februar arrangerte Teknologi- og industrifag bransjedag for elevene våre.  Målet for dagen var informasjon og samarbeid i forbindelse med rekruttering fra Sørumsand VGS til bransjene.

Super innsats i Romeriksmesterskapet!

To av våre ungdomsbedrifter markerte seg flott under Regionalt mesterskap for entreprenørvirksomheter på Strømmen storsenter på fredag 🏆

Inntaksordning for Akershus vedtatt i fylkestinget

Fylkestinget i Akershus har vedtatt ny inntaksordning fra skoleåret 2024–25. «Nærskoleordningen» til Viken fylkeskommune blir dermed erstattet med ordningen med «fritt skolevalg» i nye Akershus fylkeskommune.